FAQ

Binnen welk termijn kan de vlucht worden voltooid?

Als wij de boeking in goede orde hebben ontvangen, dan zal een van de SkySnap piloten binnen de uiterlijk geselecteerde datum de opdracht uitvoeren. Indien er voor een exacte datum en tijdstip is gekozen, dan zal de piloot op dat moment aanwezig zijn. De piloten en drones zullen alleen de opdracht uitvoeren als het weer het toelaat. Wij adviseren daarom om voldoende tijd te reserveren (diverse opties: binnen 1, 2 of 3 weken) voor het plaatsen van een boeking, als een specifieke datum geen noodzaak is.

Wie voert de opdracht uit?

SkySnap heeft een getalenteerd team dronepiloten, camerapersoneel en observers in dienst. Al onze dronepiloten zijn minimaal gecertificeerd met een ROC-Light. Het camerapersoneel en onze piloten zijn allen intern opgeleid om het maximale uit een dronevlucht te halen. Zo ontstaan in korte tijd de mooiste shots, doordat deze teams optimaal op elkaar zijn ingespeeld.

Moet ik aanwezig zijn bij de opnames?

Het is niet noodzakelijk om aanwezig te zijn bij de opnames op locatie. Voor enkele services die wij faciliteren hebben wij wel toegang nodig tot het woonerf, woonhuis of bouwterrein. Indien dit noodzakelijk is, dien je ons tijdig op de hoogte te stellen via brian@skysnap.nl. Wij zijn niet verantwoordelijk voor nalatigheid op dit gebied. Wanneer de opdracht niet kan worden uitgevoerd op de geselecteerde datum, vanwege nalatigheid van de klant dan zal er 30% extra in rekening worden gebracht bovenop de boekingssom en dient er een nieuwe afspraak te worden ingepland. Graag willen wij dat voordat de opnames worden gedaan op locatie, de personen die daar aanwezig zijn worden geïnformeerd dat er een drone piloot gedurende een bepaalde periode werkzaamheden zal uitvoeren.

Hoelang duren de opnames?

De duur van de opnames varieert per service. Indien u een vooraf gekozen tijdvak kiest, bijvoorbeeld 2 uur, dan zal de crew maximaal twee uur op locatie zijn. Voorbereiding is essentieel om het meest uit onze service te halen. Bedenk dus goed wat voor beelden u wilt hebben. Houd altijd rekening met een kwartier tot twintig minuten voorbereidingstijd van de crew. In deze tijd wordt de apparatuur gereed gemaakt en doet de crew safetychecks op locatie.  Als weersomstandigheden roet in het eten gooien dan zullen wij, afhankelijk van andere afspraken, wachten tot het weer opklaart of de afspraak verzetten.

Wat kan ik verwachten als ik een drone piloot voor 2 uur inhuur?

De piloot zal gedurende een periode van twee uur op locatie aanwezig zijn om de gewenste opnames uit te voeren. Complexere opnames zullen uiteraard meer voorbereidingstijd in beslag nemen. Een goede planning van de productie, bespaart niet alleen tijd maar ook kosten. Bedenk van te voren goed waar en hoe laat je wilt beschikken over een drone piloot op locatie. Houd er rekening mee dat een drone niet 2 uur lang in de lucht kan blijven. De gemiddelde vliegtijd ligt rond de 15 minuten per batterij. Een piloot heeft meestal 4 batterijen bij zich. Indien er een stopcontact op locatie aanwezig is, kunnen de batterijen om de beurt opladen. Op deze manier kan de drone het efficiëntst worden ingezet.

Hoelang duurt het voordat ik de opnames kan bekijken?

Per e-mail zal een je notificatie krijgen wanneer de beelden beschikbaar zijn. De beelden kun je bekijken en downloaden via het dashboard op http://www.skysnap.nl/share, waar je inlogt met e-mailadres en wachtwoord. Afhankelijk van de gekozen service kan de upload snelheid verschillen. Wij streven ernaar om de beelden dezelfde dag te uploaden, maar houd rekening met maximaal 48 uur.

Wanneer kan ik inloggen in het dashboard?

Inloggen op jouw persoonlijke pagina kan nadat je een boeking hebt geplaatst en deze in goede orde is ontvangen. Je krijgt via ons systeem een bevestigingsmail met daarin een link ofwel een verwijzing waarmee je toegang krijgt tot jouw persoonlijke pagina. Op deze persoonlijke pagina kan je een overzicht vinden van alle boekingen die er door jou zijn gedaan, de status van de boeking, een kosten overzicht en de optie om bestanden te delen met vrienden, collega’s of voor persoonlijk gebruik op social media. Je kan hier tevens facturen downloaden, voor de persoonlijke of zakelijke boekhouding.

Wat als ik mijn inloggegevens ben vergeten?

Navigeer naar http://www.skysnap.nl/share. Selecteer hier de optie “wachtwoord vergeten”. Na het invullen van jouw e-mail adres, zal je een mail vanuit ons systeem ontvangen om opnieuw een wachtwoord aan te kunnen maken.

Wat is ik ontevreden ben over de opnames?

Om een beter idee te krijgen van wat je kan verwachten wanneer je een bepaalde service via ons systeem boekt, hebben wij per service een voorbeeld opname zichtbaar gemaakt. Als de opname van dermate slechte kwaliteit is vanwege welke mogelijke reden dan ook, dan zullen wij de gemaakte kosten retourneren.

De drone piloot kan een gewenst shot niet uitvoeren?

De mogelijkheden voor opnames met een drone zijn zeer diverse. Onze piloten hebben naast de verplichte certificering, ook een speciale interne opleiding genoten. Hierdoor zijn onze piloten volwaardige professionals en zij kennen hun equipment. Dus zelf complexe opnames in kleine of smalle ruimtes zijn mogelijk. Mocht een piloot zich niet comfortabel voelen bij het uitvoeren van een shot dat gewenst is door onze klant dan zal hij of zij duidelijk maken waarom het gewenste shot niet mogelijk is. Wij zullen zo’n geval in behandeling nemen en opnieuw beoordelen. Mocht het zo zijn dat wij de opdracht dan annuleren, dan worden gemaakte kosten geretourneerd. Veiligheid staat bij ons op 1!

Wat als de opdracht niet kan worden uitgevoerd vanwege onveilige situaties of slechte vliegomstandigheden?

 

Veiligheid is ons belangrijkste uitgangspunt. Tijdens de opnames kunnen er onveilige situaties ontstaan. Dit kan te maken hebben met veranderende weersituaties of andere externe factoren. Onze piloten zijn zeer ervaren en beschikken over de capaciteit om zelf te bepalen wanneer er een onveilige situatie optreedt en de drone aan de grond zal blijven staan of op de meest veilige manier aan de grond zal worden gezet. Er bestaat dus de mogelijkheid dat de opdracht op een later tijdstip (lees: andere dag of later op de dag) zal worden voltooid.

Wie is er verantwoordelijk voor de uitvoering van de opdracht?

De bestuurder van de drone is tijdens de uitvoering aansprakelijk voor de activiteiten die zijn gekoppeld aan de uitvoering van de opdracht. Al onze piloten zijn verzekerd tot een schade van maximaal €1 miljoen. Dit kan in overleg en tegen een meerprijs worden verhoogd naar €5 miljoen. Een goede voorbereiding en briefing is dan ook een pre voordat er een start wordt gemaakt met de uitvoering van de opdracht. Deze punten zijn ook juridisch vastgelegd in de opdrachtovereenkomst, welke tot stand komt zodra wij een opdracht hebben geaccepteerd.

Hoe weet ik of de piloot gecertificeerd en verzekerd is?

Al onze piloten zijn in dienst bij SkySnap en hebben allemaal een geldig vliegbrevet en een volwaardige verzekering. Gedurende iedere opdracht zal een piloot zich moeten kunnen identificeren van zijn of haar geldige vliegbrevet en dito verzekering.

Wat moet ik doen als er schade is gemaakt tijdens de opnames?

Als er schade wordt gemaakt door de piloot dan zal hij of zij de schade opnemen en deze doorsturen naar onze verzekering. Mocht het zo zijn dat de schade niet is opgemerkt door de piloot, en u komt hier later achter, dan kunt u terecht bij brian@skysnap.nl. Bij schade ontvangen wij graag beeldmateriaal van de geleden schade.

Wat moet ik doen bij een ongeluk veroorzaakt door de drone / piloot?

Mocht er zich een ongeluk voordoen probeer dan accuraat te anticiperen op de situatie en probeer het overzicht te behouden. Afhankelijk van de situatie vragen wij op eigen ingeving te handelen. De piloot zal de schade opnemen en dit melden bij onze verzekering, zij zullen dan de geleden schade uitkeren.

Hoe kan ik betalen voor een service?

Via ons boekingssysteem kan een betaling worden voltooid. Ons boekingssysteem ondersteunt bijna alle mogelijke betalingstransacties. Na een succesvolle boeking zal je een e-mail ontvangen met de betalingsbevestiging en daarbij overige informatie met betrekking tot de boeking die is geplaatst.

Boek een vlucht in een paar simpele stappen

U kiest een pakket, een (uiterlijke) datum en een locatie. Wij doen de rest!